Monday, July 31, 2017

Boktips på bibblan

Bibblan (curse them) fortsätter att håna mig.

En timme efter att jag varit där och hämtat en ny hög böcker... kom ett mejl om att jag nu kunde hämta den sista boken i min gamla beställning. Alltså den som de hade lånat ut till någon annan fast att jag stod i kö - FÖRST i kön! Jag tror att bibliotekarierna fnissande står och spanar och planerar sina practical jokes tillsammans - "Nu har hon gått! Nu kan vi ställa ut hennes reserverade bok i upphämtningshyllan!".

Men de har i alla fall en trevlig ny feature: personliga boktips. Ett bokställ där en kan placera sin favoritbok som tips till någon annan, och den som tar boken får ställa ditt sin egen favorit istället.
Stället var tomt när jag passerade så jag ställde dit Egalias döttrar av Gerd Brantenberg för den tycker jag alla kvinniskor borde läsa.

No comments:

Post a Comment