Monday, July 14, 2014

Mamma Björn frågar Magdalena Ribbing

Hej Magdalena,

Jag har en fråga som har bekymrat mig mycket. Grannens unga dotter, för all del söt och vänlig, respekterar inte det där med mitt och ditt.

En dag när vi kom hem till stugan stod dörren öppen. Någon hade rumsterat om med våra möbler och haft sönder en stol. Jag hade ställt i ordning mat som vi skulle ha till när vi kom tillbaka men både min mans och min portion hade hon smakat på och min sons gröt var helt uppäten. Och till vår stora förvåning låg flickeflarnet kvar och sov, helt skamlöst, i sonens säng! Även våra sängar var tilltufsade och fulla med gula lockiga hårstrån.

När hon vaknade till och såg att vi kommit hem skrek hon och sprang sin väg, utan minsta ursäkt. Nu undrar jag, borde jag gå och prata med hennes föräldrar? Eller är det bäst att stryka ett streck över det hela? Hur ska jag göra om hon kommer tillbaka fler gånger?

Med vänliga hälsningar,
Björnmor

No comments:

Post a Comment