Thursday, November 14, 2013

Bokkonsumenttest: jag är en bokknarkare

Via någon annan bokblogg, jag minns inte längre vilken, hittade jag till ett lustigt bokkonsumenttest som avslöjar vilken slags läsare jag är, om jag nu hade tvivlat på det.

Enligt detta mycket vetenskapliga (hrhmm) test är jag en bokknarkare med bland annat följande egenskaper:

"Ingen törs längre ge böcker till dig i present eftersom det är omöjligt för en utomstående att veta vilka titlar du har läst.
Du skulle kunna ha en väggbonad med texten "All läsning är bra läsning" men du är för busy med att planera inköpen på årets bokrea för att hinna brodera någon sån"

Spot on...

2 comments:

  1. Det där med att folk inte vågar ge böcker i present för att de inte längre vet vad man har är verkligen träffande :p. Min vän som jag byter julklapp med bad helt enkelt om att få en lista med några böcker jag inte hade så hon skulle ha något att välja mellan om hon valde att köpa en bok :p

    ReplyDelete