Monday, July 3, 2017

Storytel-staketet

Ser ni vad detta är?
Då får jag berätta: det är en Storytelstartare.

Du tycker kanske att det ser ut som ett helt vanligt plank fast lite extra välbyggt (tack, tack, jag har byggt det nästan själv) men det är dessutom orsaken till att jag just nu har ett 14-dagars provabonnemang. Bokläsning passar nämligen i nästan alla sammanhang utom just när en ska måla ett staket. Å andra sidan är just staketmålning så urbota tråkigt att det är just då en bok behövs som bäst.

Jag lyssnar på Malin Persson Giolitos rättegångsthriller Störst av allt. 

Hittills: ett lyckat koncept och en spännande bok. Kanhända förlänger jag abonnemanget efter provtiden.

6 comments:

  1. Staket är tråkiga att måla, men otroligt mycket enklare än (undersidan av) tak. "Störst av allt" är riktigt, riktigt bra och osentimental!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hu, undersidan av tak är skitjobbiga.

      Jag har två och en halv timme lyssning kvar och är mycket spänd på hur det ska sluta för Maja!

      Delete
  2. Vad smart! Jag tycker inte att jag har tålamodet att lyssna på böcker, men jag kanske borde försöka ändå. Det vore ju smidigt att kunna lyssna ibland. Speciellt sen när tvillingarna dyker upp och man ska gå ut och gå med dem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag kan bara lyssna på böcker om jag har något annat och hjärndött för händerna, det funkar t.ex. när jag joggar eller målar eller plockar enkelt ogräs eller hänger tvätt. Men om jag gör något som kräver minsta tankekraft, säg baka en kaka efter recept, så tappar jag fokus på boken. Att promenera med små tvillingar verkar väl vara ett utmärkt tillfälle att lyssna på en bra bok!

      Delete
    2. Ja, jag tror nästan det. Jag tycker att det är så himla tråkigt att promenera annars, beroende på var man gör det förstås, så det blir nog bra i slutändan. :D

      Delete
  3. tillfälle då till och med jag skulle plocka fram hörlurar

    ReplyDelete