Sunday, May 7, 2017

Look-alike-contest

- Välkomna allihop till den stora tävlingen: Vem är lik Marine Le Pen? Vinnaren får fem miljoner franska franc till ett värde av noll euro, samt ett litet ariskt barn med stelopererad högerarm. Vad det ska bli spännande!

[applåder]

- Första tävlande idag: Pinocchio. Varsågod och presentera dig.

- Tack! Jag har ett mycket löst förhållningssätt till sanningen. Och är gjord av trä!

- Oj oj, det är mycket likt! Applåder för Pinocchio! Nästa tävlande är Rodion Romanovitj Raskolnikov. Varsågod.

- Det är ett nöje att vara här. Jag har fått pengar från en ryss och jag anser att jag själv står över lagen.

- Wow, vilken look-alike! Det här blir svårslaget! Nu kommer nästa deltagare, ge en varm hand för Dolores Umbridge.

- Hrm, hrm! Jag är mot rasblandning och tycker att ras och ursprung är viktiga faktorer när man ska avgöra vad en person är värd och vilka rättigheter den ska ha.

- Det är som om Marines tvilling stod framför oss! Applåder! Och kvällens sista tävlande: välkommen, Sebastian Flyte.

- Jag har ärvt en förmögenhet och min familj äger slott och herrgårdar, framför allt förstås Brideshead. Men jag har inget begrepp om pengar eller om realistisk ekonomisk politik och lovar därför champagne till alla men det är bara tomma ord alltihop och någon annan kommer att få betala notan.

- Där har vi dagens vinnare! Grattis Sebastian Flyte! Och tack till alla tävlande. Ni har sett finalen i Vem är lik Marine Le Pen. Titta gärna igen nästa vecka, om inte världen har gått under tills dess!

No comments:

Post a Comment