Wednesday, April 19, 2017

Sökes: resvan och lydig hustru

Finnes: starkt religiös ung man med två dygdiga systrar. Jag har en stadig inkomst och ett brinnande intresse för att frälsa folk, planerar därför en missionsresa till Indien. Jag söker dig, lydiga och gudfruktiga hustru utan en massa onödiga egna idéer och tankar. Inte som vissa somliga jag skulle kunna nämna. Som dessutom visade sig vara en släkting. Leva som bror och syster - ha, jag skulle inte tro det! Men du som inte har en massa sentimentalt bagage och upproriska självständighetsideal kan väl skriva till mig så gifter vi oss raskt och åker till en liten indisk byskola tillsammans.

Svar med DNA-prov och fullständig stamtavla till St John Rivers, Moor House.

4 comments:

  1. Replies
    1. ...eller kanske en känd klassiker som någon annan redan skrivit?

      Delete
  2. Jag läste en gång någon som påstod att Jane avvisar St. John för att han inte är tillräckligt dominant, vilket jag tyckte var rätt underligt eftersom han är ungefär så dominant man kan bli, bara på ett skenbart milt sätt. St. John Rivers, artonhundratalets nice guy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. What! Konstig teori. Hon avfärdar ju honom för att hon är ärlig och tuff - tänker inte låtsas vara kär i honom och tänker inte gifta sig utan kärlek. Go Jane!

      Delete