Tuesday, March 14, 2017

Zombies dör inte av lungcancer

I tider av vaccinfobi och faktaresistens är det viktigt att lyssna på många olika perspektiv. Alla har ju rätt att ha rätt, eller hur var det nu? Läs bloggens mycket exklusiva intervju med någon som begärt att få vara anonym. Låt oss kalla henom "Galne Gunnar".

-Välkommen hit, Gunnar! Du är alltså en zombie. Hur kommer det sig?

-Tack. Jag har varit en zombie i fyra veckor nu. Det är helt normalt. Inget att oroa sig över.

-Du blev biten och smittad, antar jag?

-Det finns inga bevisade samband mellan zombiebett och zombieskap. Det där är bara läkemedelsindustrin som ljuger och försöker tjäna pengar. Att jag blev biten har inget med saken att göra, det hände flera timmar innan de första symptomen kom.

-Men zombieviruset skulle ju vara under kontroll nu. Fick du inte vaccinet i tid?

-Vaccin! Det är en konspiration. Regeringen vill komma och spruta i oss saker, det går jag inte med på. Alla vet att folk bara blir sjuka av vaccin.

-Fast det blir de ju inte alls... Det där har ju avslöjats som lögner och hittepå för länge sedan. Det är bara ett fåtal individer som reagerar negativt på vissa vacciner. Hela forskarsamhället är överens om att vacciner räddar liv och är vårt bästa hopp mot zombiesmittan.

-Inte de forskningsrapporter som jag läser. På facebook. Förresten är det bara nyttigt att få en liten dos av zombie, det stärker immunförsvaret.

-Du får ursäkta att jag säger det, men du kan bara röra dig i snigeltakt, du stinker ruttet lik, stora hål gapar i ditt ansikte och det kryper maskar innanför huden på dig. Hur kan du påstå att det är nyttigt?

-Hörrudu, jag ska säga dig att forskning och statistik är bara lögn. Och förresten har jag gjort en egen graf här, kolla. Bland zombies är det bara noll procent som dör i cancer och hjärt- och kärlsjukdomar. Noll procent! Men osmittade människor dör i sånt hela tiden. Vad säger du nu då, va!

- Fast det är ju bara för att ni dör av att vara zombies istället, och det tämligen omgående.

-Det där är din bild och det får stå för dig. Du är säkert betald av Big Pharma.

-En sista fråga då: hur känner du inför de risker du utsätter andra för? Om inte några vägrade vaccinera sig så skulle ju zombieviruset vara helt utrotat vid det här laget. Ingen skulle längre behöva dö av det.

-Jaha, så du tycker att jag skulle ha låtit vaccinera mina små oskyldiga barn och riskera att de kanske får en allergisk chock. Nähä du, då är det bättre att de blir blodtörstiga odöda som äter hjärnor och luktar rutten fisk.

-Jaha, tack då, Galne Gunnar! Det är nog bäst att du tar dina zombiebarn och hasar iväg nu, för en armépluton med eldkastare är visst på väg in via huvudentrén.

4 comments:

  1. (när jag var statist i en zombie-film, handlade det om att rädda barnen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den här texten handlar möjligen inte egentligen om zombies utan kanske om mässling. Där det ju finns ett utmärkt vaccin som är till för att just rädda barnen.

      Delete
  2. Spot on! Antivaxx-rörelsen är skrämmande, konsekvenserna för folkhälsan svåra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faktaresistens och egoism i skön blandning... Det är som i trafiken, om de bara tog kål på sig själva hade man kunnat låta det passera som naturligt urval, men de utsätter ju alla andra för livsfara också.

      Delete