Wednesday, February 22, 2017

Ur hand i öga

Ödlehjärnan: JAHA! ÄR DET SÅ HÄR VI SKA HA DET NUMERA.

Intellektet: Vad är det nu då?

Ödlehjärnan: EN PYTTEPYTTELITEN BOKHÖG.

Intellektet: Det är bara en lite mindre bokhög och den byts ut varannan vecka när vi går till bibblan så det är helt i sin ordning.

Ödlehjärnan: BAH! LEVA UR HAND I ÖGA. DET ÄR ORIMLIGT. VI BEHÖVER EN LÄSBUFFERT. TÄNK OM DET BLIR ÖVERSVÄMNING OCH BIBBLAN STÄNGER.

Intellektet: Böckerna kommer inte ta slut, jag lovar.

Ödlehjärnan: MEN FÖR SÄKERHETS SKULL KANSKE VI ÄNDÅ SKULLE TA OCH TITTA LITE PÅ ADLIBRIS...

4 comments:

  1. Det skall bli intressant att höra vad du tycker om Bitterfittan. Jag älskade den när den kom och använde den som manual över hur jag inte ville att min(då ganska nya)relations skulle se ut. Sen försökte jag läsa om den och kunde inte relatera alls. Så jag antar att det var ett framgångsrikt avskräckande exempel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så bra när läslärandet funkar! Jag har läst den nu och recension ligger på vänt...

      Delete
  2. Jag i ett nötskal. Högarna med olästa bara växer. Önska kostar ingenting är riktigt bra, tyckte bättre om den än Sanning med modifikation.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...fast i mitt nötskal växer tyvärr inte den olästa högen, tvärtom krävs ett ständigt tillflöde för att jag och ödlehjärnan inte ska drabbas av bokbristpanik...

      Delete