Tuesday, January 31, 2017

Den där förbaskade squibben

Du anar inte vad som hände oss idag på promenaden! Tassa och jag var ute och gick i det kalla vintervädret. Och vem stötte vi på om inte självaste Lord Voldemort.

Han stod nere vid brevlådan på byn och först trodde jag att det var en vanlig granne, han stod ju med ryggen till. Men så vände han sig om... hu! De smala ögonen i det ormlika ansiktet gnistrade elakt och det osade svart rök ur ett paket i hans hand.

-Du där! Kommenderade han med iskall röst. Jag tordes inte annat än att vackla fram på mina darriga ben.

-Hur fungerar den här eländiga teleportören, frågade han argt och pekade med trollstaven på den gula brevlådan.

Jag öppnade luckan och förklarade att det bara var att kasta in paketet - det såg misstänkt mycket ut som en Howler - och Lord Voldemort kikade misstänksamt in genom brevspringan. 

-Bara kasta in. Inga trollformler? Tala sanning! Beordrade han och spände ögonen i mig. Jag bedyrade att det var så en gjorde. Men att resten av leveransen förstås hängde på PostNords goda vilja.

-Förbannade muggelsystem, sa Voldemort, men jag måste nödvändigt skicka en uppläxning till den värdelösa squibben Trump. Här har man satt honom på presidenttronen med tydliga order: BAN THE MUGGLES, och vad gör han? Han förbjuder MUSLIMER! Det där gula håret måste täppa igen örongångarna på honom. Hör dåligt, tänker dåligt. Jag borde ha skaffat en marionett av högre kvalitet.

Medan Voldemort stod och muttrade passade Tassa och jag på att smita runt hörnet och försvinna. Över byns brevlåda hänger nu ett märkligt mörkt moln som ser lite ut som en dödskalle med en orm som tunga.

No comments:

Post a Comment