Wednesday, December 7, 2016

Människors oro

Bloggen hade tur och fick en intervju med spanska inkvisitionen! Det blev ett mycket spännande samtal.

Jag: Nej men hej! Här går du och bränner häxor mitt på blanka eftermiddagen.

Spanska inkvisitionen: Javisst, det är mycket att göra så här års.

Jag: Varför det?

Spanska inkvisitionen: Mja, man måste ju ta människors oro på allvar.

Jag: Människor är rädda för häxor?

Spanska inkvisitionen: Ja, det är folkstormar på twitter - flera tiotal arga inlägg - och det ena med det andra. Den oron måste vi lyssna in och ta på allvar.

Jag: Men människor har ju egentligen ingen fog för sin oro eftersom häxor inte finns på riktigt och inte utgör något verkligt hot?

Spanska inkvisitionen: Jag hör att du hör till etablissemanget, du vill komma här och veta bättre än vanliga människor. Om folk är oroliga måste jag ta det på allvar.

Jag: Även om det betyder att oskyldiga kvinnor bränns på bål.

Spanska inkvisitionen: Skyldig, oskyldig. Jag kanske tycker att de är skyldiga. Det är min sanning och jag har rätt till den.

1 comment:

  1. Ingen aning men tack för att du tittade in på min blogg och gillade den

    ReplyDelete