Wednesday, December 14, 2016

Julkalender, svår på ett helt annat sätt

Lucka fjorton gör det lätt
att förstå vikten av generös asylrätt:
"Han började säga något, men rösten sprack. Han stängde munnen, öppnade den, stängde den igen. Tog ett steg tillbaka. Torkade sig i ansiktet. Och det var det närmaste Hassan och jag kom att prata om det som hade hänt i gränden. Jag trodde att han skulle börja gråta, men till min lättnad gjorde han inte det, och jag låtsades som om jag inte hade hört att rösten sprack. Precis som jag låtsades att jag inte hade sett den mörka fläcken på hans byxbak. Eller de små droppar som föll mellan hans ben och färgade snön svart. 
'Aga sahib kommer att bli orolig', var allt han sa. Han vände sig bort och haltade iväg."

7 comments:

  1. Är det Flyga drake?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Får erkänna att jag faktiskt inte läst den, jag har bara hört Ahmad Khan Mahmoodzadas Sommarprat och gissade baserat på det.

      Delete
  2. Den här är svårast någonstans i Mellanöstern

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kära mor, hur står det till med kommateringen? :) Var är den enklast någonstans då?

      Delete
  3. Jag ska då säga att den var svår kom inte ihåg att det var Flyga drake, men förstår och minns när jag såg andra svara det.

    ReplyDelete