Wednesday, December 21, 2016

Julkalender, lucka tjugoett

En miniterrorist?
Javisst!
"During the final stages, I had added a few chemical twists of my own to make the pulverized resin a hundred times more sticky than the original recipe. Now, after six months of preparation, my concoction was powerful enough to stop a Gabon gorilla in its tracks, and Father Christmas - if he existed - wouldn't stand a chance. Unless the jolly old gentleman just happened to be traveling with a handy bottle of sulfuric ether, (C2H5)2O, to dissolve the birdlime, he was going to stay stuck to our chimney pot forever - or until I decided to set him free. 
It was a brilliant plan, I wondered why no one had thought of it before."

4 comments:

  1. Det här är en ren och skär chansning. Jag vet att både du och jag har läst böckerna om Flavia de Luce, men grejen är att jag har bara läst dem på svenska (två) medan du nog läst dem på engelska och därmed hunnit längre i serien. Hur som helst så tycker jag att språket och kemin tyder på att det är den 11-åriga och inte alltid helt sympatiska marodören Flavia som är i farten här. Alan Bradley heter författaren till de nyskrivna 1950-talsdeckarna.

    ReplyDelete
  2. Jag har ingen aning, men gissar på Roald Dahl. Det verkar som hans sorts humor. (Men britter med drastisk humor finns det i och för sig gott om!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. En mycket bra gissning! Det är väldigt mycket Roald Dahl i språket!

      Delete