Saturday, December 31, 2016

Att reklamera ett år

2016 var väl inget höjdarår precis.

Trump, Brexit, oskyldiga människor dödade i Aleppo, Nice, Berlin, Bryssel, Istanbul. Människor på flykt, populister och kunskapsförakt på frammarsch. Vissa men otillräckliga framsteg i klimatfrågan (nej nu jävlar byter vi till elbil! Så snart jag har en stadig inkomst igen!). Nobelpriset i litteratur utgick till förmån för ett nobelpris i gubbrock.

Kära konsumentombudspersonen, jag skulle vilja reklamera hela året. Det har varit felkonstruerat. Jag vill byta mot ett som fungerar.

2 comments:

  1. Det är nog bara att inse att kvaliten på åren har gått nedför den senaste tiden och det är ganska liten chans att 2017 är bättre än 2016. Silvertejpa ihop det trasiga istället för att reklamera, det är mitt bästa råd för 2017.

    ReplyDelete
  2. 2016 var ett riktigt pissigt år på alla möjliga sätt. Jag hoppas 2017 blir bättre och jag vill jättegärna vara optimistisk men jag är verkligen orolig för vad som kommer härnäst.

    ReplyDelete