Saturday, October 29, 2016

Öppet brev till mitt bibliotek nu igen

Kära biblioteket,

Du har dina fel och brister. Men också många mycket bra funktioner, till exempel den digitala minneslistan.

Så praktiskt! Att lägga in nya tipsade boktitlar direkt i "mina sidor" på bibliotekets hemsida och därifrån enkelt plocka från minneslistan till varje ny bokbeställning att få levererad till lokala biblioteksfilialen (om den är öppen. *host*).

Och just när jag sitter och är så nöjd med hur detta fungerar (är till och med beredd att förlåta det högljudda fotbollsgooglandet) nås jag av följande information: "Obs! I november 2016 byter biblioteket webbplattform. Det innebär att dina minneslistor över sparade titlar kommer att försvinna."

Nej!

Nej nej!

Min fina långa, långa minneslista.

Jag måste göra om den. Börja om från början, börja om på nytt.

Kära, kära biblioteket. Jag kan leva med att göra om hela minneslistan (om än lite surt och bittert). Men när du nu byter webbplattform, kan du snälla se till att skapa en funktion som meddelar kunderna när de beställer böcker till icke-existerande lokalkontor.

Jag ska kopiera min långa, långa minneslista så länge.

Med vänlig hälsning,
Sanna

4 comments: