Friday, October 21, 2016

"Om inte jag får vinna vill jag inte vara med och leka, dumma dej"

Debatterna i US-amerikanska presidentvalet är så bisarra att vårt enda hopp är att de visar sig vara ett elevprojekt från konstfack. Bloggen bjöd in två experter för att reda ut Trumps senaste idioti: att han bara tänker respektera spelreglerna om han själv vinner.

- Välkomna, Karlsson på taket och Lord Voldemort! Så roligt att ni kunde komma och debattera. Min första fråga går till dig, Voldemort. Vad tror du händer om Trump förlorar valet?

- Regler och moral är för veklingar. Trump och jag står över sådana futtigheter som "demokrati". Så om Trump inte får bli president blir ämbetet antagligen jinxat och ingen president kommer sitta kvar längre än ett år. Rätt åt dem.

- Det låter ju inte alls bra! Och om han vinner då?

- Då ska vi utrota alla mugglare och halvblod, det kommer bli härligt. Ja, Trump kommer förstås bara vara min nickedocka, han får inte bestämma saker själv. Jag ska personligen leda de mörka horderna i ett ärorikt återtåg över världen.

- Hu, vilken framtidsvision. Vad säger du, Karlsson?

- Haha! Volle här har helt rätt. Spelregler är för fjantar! Lite lögner och bus har ingen dött av.

- Fast det kanske inte är bra egenskaper för världens mäktigaste president.

- Joho! Jag har barnboksvärldens sämsta omdöme och lägsta empatigrad och är ändå älskad av alla. Det är samma sak med Trump. Han kommer att vinna valet, kom ihåg var du hörde det först.

- Tack så mycket, båda två. Jag måste gå och gömma mig under täcket nu.

No comments:

Post a Comment