Sunday, October 30, 2016

Min minneslista från biblioteket

På begäran, här kommer min mycket blandade minneslista från biblioteket (+ ett par titlar som jag inte tror jag kommer hitta på bibblan pga språkbegränsningar). Tack alla ni bokbloggare som hjälper till med tips, som ni ser är det många titlar från t.ex. de senaste tematriorna på listan!

  • Kameler dricker vatten, Beckman, Erik
  • Himlabröd, Lyttkens, Alice
  • Unterleuten, Zeh, Julie
  • Atlantens mage, Diome, Fatou
  • Patient 67, Lehane, Dennis
  • Britt-Mari lättar sitt hjärta, Lindgren, Astrid
  • Århundradets kärlekssaga, Tikkanen, Märta
  • Bübins unge, Kandre, Mare
  • Min vilda flock, Hedlund, Oscar
  • Axion esti, Elitis, Odhisseas
  • Patriarken, Gejl, Trisse
  • Querelle de Brest, Genet, Jean
  • The Argonauts, Nelson, Maggie
  • Sargassohavet, Rhys, Jean
  • Ön, Lundberg, Lotta
  • Kanske är det allt du behöver veta, Lockhart, E
  • Herr Kadar, Nesser, Håkan
  • Le rouge et le noir, Stendhal
  • Tokyo år noll, Peace, David
  • Rök, Vyleta, Dan
  • Fiskarmännen, Obioma, Chigozie
  • Änkan, Barton, Fiona
  • Ein Ring, Heyse, Paul
  • Essai sur les données immédiates de la conscience, Bergson, Henri
  • Snöstormen, Sorokin, Vladimir
  • League of dragons, Novik, Naomi
  • Allt jag inte minns, Khemiri, Jonas Hassen
  • Den färglöse Herr Tazaki, Murakami, Haruki
  • För att lämna röstmeddelande, tryck stjärna, Malmsten, Bodil
  • Olympischer Frühling, Spitteler, Carl

1 comment:

  1. Spännande lista! Sorokin och Kandre är speciella, fantastiska författare, dock har jag bara läst en bok av varje.

    ReplyDelete