Tuesday, October 25, 2016

Årets Augustnomineringar

Bohman, Norén, Wolff, Knausgård, Tichý och Jäderlund. Jag blev inte jättesugen på någon av årets Augustprisnomineringar, men de kanske bara säljs in dåligt. Mest spännande verkade Andrzej Tichý, Eländet, jag känner inte till författaren sedan tidigare.

Men om detta fortsätter att vara de självgoda gubbarnas år blir det väl Norén som får priset, då blir jag lite besviken.

På fackbokssidan tycker jag Nina Burtons bok om Erasmus av Rotterdam verkar spännande, inte för att jag är någon stor fackboksläsare men ingen regel utan undantag.

4 comments:

  1. Jag känner mig inte heller särskilt lockad av de skönlitterära. Jo, Bohman skulle jag nog läsa, men i övrigt njaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har fortfarande inte läst något av Bohman, oklart varför. Eller, det finns ju så mycket annat att en inte kan hinna med allt

      Delete
  2. Lina Wolff och Nina Burton, säger jag. LW är så spännande

    ReplyDelete
    Replies
    1. Roligt att höra! Jag känner inte till Wolff (än)

      Delete