Wednesday, August 10, 2016

Experiment: bokbeställningen som försvann

När biblioteket spelade mig ett spratt för en månad sedan och trollade bort min bokbeställning (ledset öppet brev finns här) bestämde jag mig för ett experiment. Jag reserverade en ny bok till bibliofilialen med sommarstängt för att se hur lång tid det skulle ta innan någon hörde av sig.

Måndag 8 augusti klockan 14 öppnade lokala bibblan efter sommaren och måndag 8 augusti kl 14:26 fick jag e-post om att jag kunde hämta boken nu. Fem veckor efter beställningen.

Ett par timmar senare fick jag ny e-post om att de har hittat Ivo Andric, Bron över Drina, som mystiskt försvann efter att jag hade beställt den till fel bibliotek och sedan försökt radera beställningen. Vilket stärker mina misstankar att första felbeställningen legat HELA sommaren i det stängda biblioteket.

Men viktigast av allt: lokala bibblan har öppet igen! Och jag har nya böcker att läsa.

1 comment: