Friday, July 8, 2016

Våga vägra särskrivning (i telefonen)

Nya telefonen har flera fördelar. Den gör som jag säger, till exempel. Till skillnad från min kära gamla HTC Wildfire som på sistone snabbt blivit senil och omedgörlig. Först gick det inte att slå in mellanslag, därefter gick det bara utför och nu tjuvringer hon till folk om jag försöker öppna kartfunktionen.

Men nya telefonen har också ett par svagheter. För det första att den är så enormt stor att det krävs ett tvåhandsgrepp, och då var den ändå en av de mindre manickerna i butiken. Om en utomjording skulle gå på stan ett par timmar skulle den nog dra slutsatsen att människor har pyttesmå och märkligt smala fötter (curse you, skofabrikanter) men jättejättestora händer.

Det andra och större problemet är att telefonen inte är korrläst. Aaargh! Jag blir tokig. Hur ska jag kunna samarbeta med en telefon som har inställningsmenyn "Bakgrunds Apphantering"? Som blandar stora och små bokstäver hejvilt i menyerna?

Jag har ägnat morgonen åt att försöka felanmäla dessa särskrivningar men Lenovo har förstås inga kontaktuppgifter till någon kundtjänst på sin (oerhört dåligt skrivna) hemsida.
Tillstånds Kontroll??? Detta är inte en meny, det är en styggelse.

2 comments:

  1. Svengelskan breder ut sig. Jag försöker kämpa emot, men just när det gäller mobiltelefoner så har jag gett upp. Jag gillar helt enkelt inte mobiler, inte alls. Man förväntas vara nåbar hela tiden och kan aldrig fly.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är ett elände! Men nu kan jag skylla på att telefonen är för stor för att bära med överallt, haha

      Delete