Saturday, June 25, 2016

VAD VAR DET JAG SA

Ödlehjärnan: TITTA NU, VAD VAR DET JAG SA.

Intellektet: Säkert något dumt.

Ödlehjärnan: JAG SA ATT BÖCKERNA SKULLE TA SLUT OCH TITTA DÄR. KRIS OCH PANIK!
Intellektet: Ja, mycket riktigt, läshögen består av bara en bok om dinosaurier och en 80tals-action på tyska som du lyckades smuggla med från Sverige när jag tittade bort.

Ödlehjärnan: DET VAR JU EN JÄKLA TUR ATT JAG GJORDE DET DEN ÄR JU 50% AV ALLT VI HAR.

Intellektet: För det första: vi flyttar ju härifrån om en knapp vecka. För det andra: det finns ju e-böcker också. Det är ingen kris och panik.

Ödlehjärnan: MEN ALLT JAG SER ÄR EN FÖR LITEN LÄSHÖG. JAG KAN INTE JOBBA UNDER SÅNA OMSTÄNDIGHETER.

4 comments:

  1. man läser om och upptäcker något nytt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mja, jag har inte så mycket att läsa om just nu eftersom alla böcker utom läshögen ligger i flyttkartonger på väg till långtidsförvar. Men dinosaurier och 80talsaction blir väl skojigt det också.

      Delete
  2. Jag började skrattade men det är ju panik! Har du löst problemet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja då! Jag hittade en fransk deckare på ett bokbord och så flyttar jag tillbaka till Sverige idag, där finns både läshög och bibliotek. Ödlehjärnans magkänsla (?) är inte att lita på.

      Delete