Sunday, June 19, 2016

The wizard chooses the phone

Ha! Jag bytte telefon med hunden igen, hon fick tillbaka den uschla motsträviga manicken och jag återtog min gamla fina som den gula huliganens pappa tvingade mig att byta mot en "modernare" för ett tag sen.

Modernt, schmodernt! Den nya moderna dog ju av lite ynka svettig fotvandringsficka och den nya som hunden hade var helt osamarbetsvillig. Tacka vet jag åldersstigna men trofasta mackapärer som min kära gamla HTC Wildfire.

Om någon undrar varför hunden har en telefon så är det för att hon har en liten hjärnskada och vi inte tror hon hittar hem igen om hon går vilse, så när hon är ensam i trädgården har hon en telefon med GPS-sändarfunktion i en finurlig väska i halsbandet utifall att hon skulle överlista de två staketen och försvinna ut i skogen. Och så att den som hittar henne kan ringa till oss och berätta var hon är.

Det här inlägget har över huvud taget ingenting med böcker att göra.

Hundskadeindex: hunden blir inte skadad av att ha en telefon.

2 comments:

  1. Lysande med en Tassa-telefon! Nu ser hon ju så snäll och beskedlig ut så det funkar säkert utmärkt, men om vår likadana hund hade sprungit vilse så betvivlar jag att någon människa skulle vågat gå fram till honom och pilla på halsbandet för att läsa namn och telefonnummer. Eller ta fram en mobil! Han borde haft en väst på sig med tydligt broderat telefonnummer och en kommentar "inte hälften så farlig som han ser ut" :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Jo, de är imponerande hundar, fast med hjärtan av guld. Och Tassa är en ovanligt pytteliten beauceron, knappa 30kg och med babyface eftersom hon slutade växa i sjumånadersåldern (jäkla sjukdomshistoria) så henne tror jag folk törs hjälpa om hon hamnar i nöd. Dessutom är hon så klantig och hjälplös att hon inte skulle klara att ta sig särskilt långt in i skogen, hon håller sig alltid nära oss. När vi går i terräng får jag lyfta henne över svåra diken och trädsstammar... Ja, jag är en curlingmatte.

      Delete