Wednesday, June 8, 2016

Läsfrämjande à la Belgistan

Att bo i Belgien är inte som att bo i moderna länder. Civilisationen slutar strax efter tyska, franska eller holländska gränsen, därefter tar barbariet vid.

Det yttrar sig till exempel i den totala avsaknaden av all slags logik, service och rimlighet.

Inför flytten tillbaka till Sverige kontaktade jag mitt internetbolag för att kolla vad som behöver göras för att stänga ner uppkopplingen. Anmälde att jag vill avsluta kontraktet från sista juni. Fick en bekräftelse på att det kommer stängas ner från sista juni. Upptäckte strax därpå att jag inte längre har internet hemma. Kollar upp det hela - de har stängt ner uppkopplingen från sista maj. Har sedan dess ägnat flertalet dagar åt att fäktas med "kundtjänsten" (läs: kundtortyren). Börjar fundera på om det är värt att bråka om det när uppkopplingen antagligen kommer igång igen strax innan jag faktiskt flyttar iväg. Är däremot säker på att de kommer fortsätta fakturera åtminstone för juni, antagligen också juli, p.g.a. Belgistan.

På plussidan: utan internet har jag fått otroligt mycket läst den senaste veckan.

4 comments:

  1. Känner att jag blir ohälsosamt irriterad å dina vägnar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Då är vi två! "Kundservice" existerar inte som begrepp här, de försöker inte ens hjälpa. Krävs en oproportioneligt stor arbetsinsats för att få folk att göra sitt jobb i det här landet.

      Delete