Friday, March 11, 2016

Ljudboksfavorit

Annikas bokblogg skickar ut en fredagsfråga: ditt bästa ljudbokstips?

Då passar jag på att upprepa min rekommendation av Tina Feys självbiografi Bossy pants. Den är fantastisk! Komikern och manusförfattaren Tina Fey har själv läst in boken och gör det med röstimitationer, inlagda ljudklipp och en hel del annat bonusmaterial som inte går att få med i en pappersbok.

Att det är intelligent, feministiskt och fruktansvärt roligt gör det hela ännu bättre. Lyssna genast!

16 comments:

  1. Å, bra tips. Vad sugen jag blir!

    ReplyDelete
  2. Tyvärr så funkar inte ljudböcker för mig, jag tappar koncentrationen alldeles för lätt.

    ReplyDelete
  3. den här blir jag nyfiken på. trots att jag inte är någon vidare anhängare av ljudbokslyssning

    ReplyDelete
  4. Jag tyckte den var trevlig, men så entusiastisk som du är blev jag inte :)

    ReplyDelete
  5. Mina öron har nog ingen direktkoppling till hjärnan. Det jag bara hör passerar in genom ett öra och ut genom det andra :) Men så är jag inget fan av ljud heller, utan vill helst ha det tyst.

    ReplyDelete
  6. En ljudbok med extra allt, låter ju lockande.

    ReplyDelete
  7. Kul, då får man ju med något extra, ifall du var intresserad av en diktafon har du en länk här.
    http://www.siba.se/ljud/ljudtillbehor/diktafon/olympus-vn-731-me52-113283
    Men det är fler som säljer så det är bara att googla och jämföra.

    ReplyDelete
  8. Den boken har jag inte ens hört talas om. Jag får kolla upp den.

    ReplyDelete
  9. Det låter som ett härligt tips :) Får nog ta och testa.

    ReplyDelete
  10. Kul när man utnyttjar mediets potential. Precis som eboken har ju ljudboken en massa massa möjligheter som kanske inte utnyttjas så ofta. Roligt tips!

    ReplyDelete
  11. Intressant tips! Gillar Fey och om hon dessutom gjort något extra av ljudboken så låter det ännu mer lovande.

    ReplyDelete
  12. Vilket bra tips! Har svårt att hålla fokuset när jag lyssnar på bok, men gillar verkligen Tina Fey så jag kanske lyckas med den här!

    ReplyDelete
  13. Kul när de gör något extra med materialet.

    ReplyDelete