Wednesday, February 10, 2016

Tassahunden 3 år

Idag fyller Madame Tassa tre år! Grattis, lilla skrutthund.
Tassa har blivit så stor och stark. Särskilt käkmusklerna är väldigt välutvecklade, häromveckan knaprade hon på min laptop så skärmen och wifin gick sönder. Synd, just skärm och wifi är två mycket användbara delar av en laptop.

Men det var inte det jag tänkte skriva, jag tänkte ju ge ett bokhundsrelaterat boktips. Jag tycker att du ska läsa Mina bästa pinnar av Frida och Oscar Hedlund. Om du har en hund ska du läsa den här boken högt för den. Har du ingen hund kan du nog ha roligt åt boken ändå.

4 comments:

  1. Grattis, söta Tassa! Här hemma har vi lyckligtvis inte en tugg-och-bitare, utan tvärtom är Monstret väldigt försiktig med sina saker. Han fick en tygråtta från IKEA när han föddes och den har nu hållt i fyra år - tills hans lilla släkting kom på besök och slaktade gosedjuret på en millisekund så vitt fluff yrde. Tur att vi bor nära IKEA! Nu har Monstret fått en ny och identisk råtta, som han vårdar ömt och lägger mellan sina stora tassar och bara tittar fint på.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men så rart! Vår lilla vilding är mer av en slit-och-släng-maskin.

      Delete
  2. Åh Madame Tassa är bedårande söt! <3

    ReplyDelete