Friday, February 5, 2016

Spanarna

Jag bjöd in en trendkänslig panel till bloggen för att få de hetaste tipsen om vad som kommer hända i vår. Här får du ta del av deras spådomar!

- Då säger jag välkommen till dagens första gäst: Legolas. Vad har du för tips åt läsarna?

- Tack! Jo, jag tror att vårens stora snackis blir… semmel-lembas. Ni har sett semmelwrap och semmelkorvmedbröd och semmelsmoothie, men i år kommer det alltså vara lembas, alviskt vägbröd, som gäller.

- Oj, så spännande! Kan du berätta mer?

- Det är alltså frystorkade hela semlor som har superkomprimerats till en slags torra kakor. De är oerhört näringsrika, en halv semmellembas kan hålla en lycraklädd stockholmscyklist på vägarna en hel dag. Kom ihåg var ni hörde det först!

- Toppen – då vänder jag mig till vår nästa spanare. Välkommen, Sweeney Todd.

- Det är roligt att vara här. Min vän Legolas är inne på rätt spår men inte riktigt. Vårens hetaste trend kommer naturligtvis vara semmelpajen.

- En paj fylld med mandelmassa och grädde, helt enkelt?

- Tja, grädde… det fina med en paj är att du kan fylla den med lite vad som helst. Det du har hemma, kan vi väl säga. Grädde går nog också bra.

- Tack för tipset, Sweeney! Och slutligen, vår spanare – eller ska jag säga privatspanare – Ture Sventon. Vad har du sett i kristallkulan?

- Herrarna har intressanta idéer. Jag håller inte med dem. Vårens trend kommer att vara alldeles vanliga temlor. Men de ska vara fyllda – mycket fyllda! Fröken Jansson, jag tar två, tack.

- Och med dessa kardemummadoftande visioner säger jag hej och tack till panelen. Lyssna gärna igen nästa vecka.

No comments:

Post a Comment