Monday, January 4, 2016

Tematrio: bokprylar

Veckans tematrio är klurig: snygga boksaker. Samma tema har varit uppe förr och jag har nog redan nämnt t.ex. mina hyllor, min läsplatta och mina bokmärken.

Förra året räknade jag också mina starka ben som bokpryl eftersom de skulle flytta en större mängd boklådor.

Flytten gick bra, tackar som frågar. Allt är förstås inte klart än, vi prioriterade att dra in vatten och avlopp. Men kom ihåg den här bilden, den är "före" och så småningom kommer även "efter" att dyka upp här på bloggen - och det kommer att vara ett bokprylsrelaterat sammanhang.

Så min tematrio idag är snarare en temateaser. Håll till godo!

15 comments:

  1. Ska bli spännande att se "efter"-bilderna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag också! Fast det kan ta ett tag.

      Delete
  2. Replies
    1. Ja, jag fick gå massor på jymmet innan för att träna inför denna utmaning. Vasaloppet, släng dig i väggen! Att flytta en bibliofil är en större bedrift.

      Delete
  3. Jag ska också hålla utkik efter "efter"-bilderna ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. En bra sak är att nu när jag har lovat detta offentligt har vi press på oss här hemma att faktiskt få ändan ur vagnen och slutföra projektet.

      Delete
  4. det är trevligt med spänning i tillvaron

    ReplyDelete
    Replies
    1. Och när man inte lever i en bok med en författare som står för intrigen får man fixa sin spänning själv.

      Delete
  5. Vatten och avlopp? Som om det skulle vara viktigt ;) Den som säger att kunskap inte är tung att bära har aldrig flyttat ett hemmabibliotek...

    ReplyDelete
  6. Vilken spännande cliffhanger!
    Men du... vatten och avlopp? Vilken konstig prioritering!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mja, vi klarade faktiskt en jul med inget rinnande vatten och bara utedass och det gick i princip bra men lite väl spartanskt var det ändå. Att ha innetoa och varmt och kallt vatten i kranarna är en underskattad lyx...

      Delete
  7. Så spännande! Här får man hålla koll. Hyllor är klart väsentligt i boksammanhang. :)

    ReplyDelete