Monday, January 18, 2016

Läsutmaning: snåljåperi

Det här blir en utmaning på riktigt!

Mina bokinköp utgör ungefär 30% av vårt hushållsBNP, lite grovt uppskattat och aningen överdrivet. Så jag fick för mig att jag ska ägna ett år åt att läsa oinköpta böcker. Lånade och omlästa ur hyllan, framför allt.

Bokklubbsböckerna får fortfarande komma som nytillskott och kanske ett par andra då och då också så att det inte blir litterär kris.

Tassa fnissar i mjugg, men jag ska allt visa henne att jag visst kan bemästra ett köpstopp...

2 comments:

  1. Vilket mod! Vilken uppoffring! Vilken kvinna! Frukta ej, mina hyllmeter finns bara en cykeltur bort.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Äntligen någon som förstår vilken enorm uppoffring detta är! Och jag räknar kallt med att få gå och rota i dina hyllor... Om du orkar springa med grammatikboken imorgon till exempel..?

      Delete