Thursday, January 21, 2016

Ge bort sex, få en tillbaka

Haha! Nu trodde ni allt att det skulle komma något ekivokt! Kunde inte låta bli att dra till med den mångtydiga rubriken. Men det här inlägget handlar inte om utbyte av barrträd mot sexuella tjänster.

Jag utmanade ju mig själv att köpa färre böcker under 2016 varpå ödlehjärnan har legat sömnlös av oro flera nätter i rad (TÄNK OM LÄSHÖGEN TAR SLUT!!).

För att återstabilisera norpade jag därför en bok på jobbets bokbytarbord: Elizabeth George, Well schooled in murder.

Det har varit lite dåligt med bra böcker på bokbytarbordet på sistone, folk verkar mest använda det som slänghög. Där ligger just nu ett antal gamla jobbrapporter, ett par broschyrer om mindfulness, några utdaterade ordböcker och ett fåtal romaner på udda språk.

Så när jag tagit min deckare lämnade jag också samvetsgrant en hög med bättre begagnade i utbyte.

Hejdå, Michael Palin, Fredrik Backman, Thomas Glavinic, Raymond Chandler, Willa Marsh och Thomas de Quincey! Hoppas någon blir glad av att hitta er.


No comments:

Post a Comment