Sunday, September 6, 2015

Willy Wonka avslöjar: "Det var jag som startade LCHF"

Bokbloggen kan idag avslöja ett stort scoop: Willy Wonka erkänner sig vara hjärnan bakom den stora kolhydrathatartrenden. Läs hela den exklusiva intervjun!

Jag stämde träff med Willy Wonka på en chocolateria här i Bryssel, efter att ha fått ett anonymt tips värt att följa upp.

"Men Willy, är det verkligen sant att du ligger bakom antiglutenhysterin i vår tid? Du som själv är entreprenör i livsmedelsbranschen", inledde jag.

Han fnissade förtjust. "Jo ser du, det var en snilleblixt jag fick..." Han knep ännu en pralin ur asken på bordet mellan oss och fortsatte: "Hälsonördarna började ju komma läskigt nära sockret och godiset. Jag kunde redan ana ruinens brant! Men så kom jag på det: ingen vill egentligen ge upp sötsakerna, så om jag bara kunde lansera en annan syndabock..."

Jag förstod poängen. Genom att få folk att skylla viktproblemen på bröd, pasta och potatis kunde Willy alltså fortsätta kränga godis och choklad i stora lass. Sannerligen, den mannen är ett geni! Jag lyfte min hatt i stum beundran.

Han lutade sig över bordet och viskade konspiratoriskt: "Och det bästa av allt är att ingen förstår vad LCHF egentligen står för: Lots of Chocolate, Heaps of Fudge. Hihi!"

No comments:

Post a Comment