Thursday, September 10, 2015

Ny gissningstävling (det är inte klokt vad jag reser just nu)

Ännu en gång vaknar jag upp i en ny stad. Men var i all världen har jag hamnat nu?

Det vet förstås alla som var på stora bok- och biblioteksmässan för tio år sedan. Min favoritnobelprisförfattare Nadine Gordimer har också en koppling hit.

Annars är Häxan och regnet en intressant ledtråd, en tydligen mycket skandalomsusad roman om sex och Jesus.

Vet du var jag är?
Dagsfärskt foto med två ledtrådar bortcensurerade

3 comments:

  1. Nej, missade tävlingen igen! Häxan och regnet har jag ju läst :) Den var nog mer rolig att ha läst än att läsa. Tyvärr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Och du har väl rest en hel del i baltikum också, eller hur? Jag har inte skrivit upp Häxan och regnet på omedelbara läslistan, men kanske i framtiden ngn gång

      Delete
    2. Ja, jag har varit i Litauen tre gånger tror jag. Vilnius är en mycket fin stad!

      Delete