Thursday, September 3, 2015

Gissa var jag är nu då?

Jag är på vift i Europa - men var?

Här kommer ett par ledtrådar:

- Jag har, såvitt jag vet, inte läst en enda bok från det här landet. Inte ens den om Samurajerna som en viss annan bokblogg tipsade om i höstas som del i en "EU-utmaning".

- Men kanske hjälper det om jag säger Mästaren och Margarita, Utrensning och Spring så fort du kan? Nordin blev för övrigt nominerad till nordiska rådets pris för ungdomslitteratur förra året med den titeln.

Nu ska jag återgå till min kjuftete med bulgur, därmed är det slut på ledtrådarna.

4 comments:

  1. inte väl Ryssland...?! Där har jag varit ett par gånger

    ReplyDelete
  2. (fast Utrensning handlar om Estland...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jajamen! Men det är inte böckernas innehåll som är ledtråden i den ledtråden

      Delete