Saturday, July 18, 2015

Bokpresent!

Jag fick en bokpresent av min praktikant när han slutade nu i veckan, det var väl rart av honom!
Jag har inte läst Kristina Sandberg än, eftersom jag tycker att titeln är jättejätteläskig och inte det minsta lockande, men jag har ju å andra sidan hört alla er andra tala gott om trilogin om Maj. Det ska bli spännande!

Han fick för övrigt en bokpresent tillbaka också, praktikanten. Getting to yes av Fischer och Ury. En handbok i förhandlingskonst, eftersom han ville lära sig mer om sånt. Det kan ju vara nyttigt att kunna för en ung person på väg ut i arbetslivet.

(Jag vet, han borde ha fått en bok om särskrivning. Vi har ägnat oss mest åt att nöta in skillnaden mellan "de" och "dem" och vi hann inte till särskrivningarna under hans 5 månaders praktikperiod. Och eftersom vi mest jobbar på engelska på mitt jobb så har jag ändå varit väldigt nöjd med den här praktikanten.)

4 comments:

  1. Jag har svårt att tro att du kommer att bli besviken. Detta är bland det bästa jag läst - de tre böckerna om Maj. Just "Att föda ett barn" läste jag innan det blev sånt rabalder om den, vilket var skönt för jag tycker det är jobbigt att läsa böcker som "ALLA" har läst och haussat. Det här är en trilogi som kommer att bli en klassiker, det är jag övertygad om.

    ReplyDelete
  2. Va gulligt, jag skriver säkert många fel med. Det är inte alltid så lätt med grammatiken

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är inte lätt med grammatik! Men om han ska fortsätta jobba med sånt som jag jobbar med måste han lära sig det. Och borde redan för länge sedan ha lärt sig, kan en tycka.

      Delete