Wednesday, June 3, 2015

Mrs Stephen Fry's diary

Ryska nobelpristagare är sällan särskilt uppmuntrande.

Det är däremot Stephen Fry. Om du har en dålig dag och behöver piggas upp, satsa på Fry!

Till exempel Mrs Fry's diary, en dagbok skriven av hans fiktiva hemliga fru. Hon avslöjar att Stephen egentligen är en karaokefantast, en kebabslukare och en riktig kvinnokarl. Medan han är ute på jobb (hon misstänker att han nog är fönstertvättare) tar hon hand om deras fem, sex eller kanske sju barn.

Dagboksanteckningarna är korta och klatschiga, avslöjanden om Stephen Frys hemliga liv blandat med korta punchlines och recept på Mrs Fry's egenkomponerade rätter som allihop har spam som huvudingrediens.
 "Idag ringde socialarbetarna på; jag öppnade inte dörren för sist de var här försökte de lämna tillbaka två av våra barn."
Det är en fantastisk satir över medelålders heterosexuella förortspar. För ett gott skratt - läs den!

2 comments:

  1. Jag älskar Stephen Fry, men har inte läst den här. Däremot funkar verkligen det mesta med denne Mr. Fry när jag känner att jag behöver uppmuntras - ett avsnitt med QI till exempel, och jag känner mig genast gladare.

    ReplyDelete
  2. Jag läste för länge sedan en bok av honom, Flodhästen, och den var rent usel. Tyckte jag DÅ åtminstone - efter det har jag varken haft lust att läsa om den eller prova något annat av honom. På teve är Fry smart och underhållande, men boken var erbarmerligt dålig...

    ReplyDelete