Friday, June 12, 2015

Brödrerne Dal og Professor Drövels hemmelighet

Jo, jag vet att det här inte är en filmblogg.

Och att jag normalt sett inte skriver om film och TV här, om det inte finns en direkt bokkoppling.

Men detta är faktiskt ett tips som jag fick av en annan bokblogg, nämligen Boktanken och därför nämner jag det ändå.

Det är ett norskt absurt barnprogram från sent sjuttiotal, av Monty Pythontyp och helt fantastiskt: Bröderna Dal och Professor Drövels hemlighet. 

Finns på youtube, missa inte.

4 comments:

  1. Jag har sett varenda avsnitt. Bröderna Dal var en omistlig del av min barndom, precis som Bamse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Härligt, Kari! Jag älskar Bröderna Dal!

      Delete
  2. Å, vad glad jag blir! Jag visste inte att man kunde hitta Bröderna Dal längre men både jag och brorsan satt som klistrade framför teven och såg ALLT när vi var små. Helt fantastisk serie! Och nu fattar du vad jag menar med den spännande musiktrudelutten på slutet, som jag blev påmind om när jag läste sagan om Alina och ekorren... Snacka om cliffhangers hela tiden :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag förstår precis! Den är helt fantastisk, stort tack för tipset. Det finns massor av fler Bröderna-Dal-serier på Youtube om du söker!

      Delete