Wednesday, April 8, 2015

Saker vi hittade i hyllan

När Tassa och jag sorterade om bokhyllan hittade vi (förutom böcker) följande:
  • Fyra hårsnoddar
  • Två halva paket näsdukar
  • En tennisboll
  • Åtta bokmärken, de flesta från pocketshop
  • Fem gem
  • En gul undulatfjäder
  • En plastgris som heter Ralf
  • Uppskattningsvis fyra kilo dammråttor
Vi borde kanske städa hyllan lite oftare.
(För dem som tycker det verkar misstänkt lite med bara en enda bokhylla - detta är den belgiska filialen av mitt bibliotek, jag har många fler böcker hemma i Sverige. Fast de ligger just nu nerpackade i inplastade flyttlådor för det är renoveringsprojekt på gång där.)

4 comments:

  1. Tassa verkar ha engagerat sig hårt i bokhyllestädningen! I min bokhylla ligger just nu en påse torkade grisknorrar som Tassas rasfrände får som lördagsgodis (de gånger jag kommer ihåg), en påse kottar som jag tänkt använda till en dörrkrans någon gång år 2029 eller så, samt snygga IKEA-ramar till min tilltänkta fotokollagevägg (som väl lär inträffa ungefär samtidigt som dörrkransen...) och en oerhörd mängder böcker ovanpå de redan snyggt uppradade böckerna. Hu. Men det ser hemtrevligt ut och jag känner mig kreativ när jag sitter och jobbar här.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Å, grisknorrar! Det är inte klokt vad en samlar på sig :)

      Delete
  2. haha! jag vet att jag skulle hitta massor om jag gjorde en riktigt ordentlig bokhyllestädning. jag misstänker att mina solglasögon ligger någonstans bakom böckerna. plus en del andra saker som jag gömt och glömt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ett bra ställe att ha solglasögonen på, förutom de dagar då det är soligt och en behöver dem

      Delete