Tuesday, April 7, 2015

Hyllpyssel

-Du matte, du ställer väl mina böcker på bästa stället?
-Vad pratar du om, du har inga böcker.
-Ja men alla hundböckerna, de är mina. De ska stå på bästa stället.
-Visst hjärtat, som du vill! Jag ställer dem här, det blir väl bra?
-Nej, de ska stå där jag når dem, matte!
-Ha! Skulle inte tro det. På hyllorna som du når ställer jag bara skräp av Fredrik Backman och Catharina Ingelman-Sundberg. Och du ska sluta tugga på mina böcker, hör du det.
-Hmm... jag lovar inte.
-Matte, vad är det i den där specialhögen då? Är det också hundböcker?
-Det är särskilt jättebra böcker som din moster kanske vill låna när hon kommer på besök.
-Hon ska inte titta på böcker när hon är här, hon ska bara klappa mig.
-Hon hinner kanske både och.
-Hon måste klappa mig medan hon tittar på böckerna i specialhögen, annars tuggar jag på hennes ben.
Det är tur att hon är så charmig att folk har överseende med den lilla bestens dåliga uppfostran.

1 comment: