Sunday, February 15, 2015

I mustache you some questions


Jag blev taggad av Mrs Calloway till en "mustaschenkät". Här kommer mina svar:

Four names that people call me:
- Mina vänner kallar mig förstås vid förnamn.
- På jobbet händer det att artiga typer kallar en Ms/Mrs L***
- Förutom i Grekland där jag av okänd anledning konsekvent blev tilltalad Mr L***
- Men i Tassahundens hjärta kommer jag nog alltid vara Ost-i-fickorna

Four jobs I have had:
- Kört häst-och-vagn med barngrupper på en 4H-gård
- Stekt pannkakor på en turistbåt i Mälaren
- Organiserat demokratikonferenser runt om i världen
- Tjänsteman inom offentlig förvaltning på EU-nivå

Four movies I would/have watched more than once:
- Sagan om Ringen 
- Life of Brian
- Nightmare before Christmas
- Alla BBC-versioner av Jane Eyre

Four books I would recommend:
- Audrey Niffenegger, Tidsresenärens hustru
- Chimamanda Ngozi Adichie, En halv gul sol
- Bodil Malmström, Priset på vatten i Finistère
- Sofi Oksanen, Utrensning

Four places I have lived:
- Uppsala
- Stockholm
- Heidelberg
- Bryssel

Four places I have been:
- Zanzibar
- New York
- Kairo
- Luxemburg

Four places I’d rather be right now:
Eftersom jag just nu ligger nerbäddad med någon slags flunsa skulle jag hellre vara nästan var som helst än just här. Men jag hade särskilt gärna varit ute i ett gnistrande vitt skidspår med klarblå himmel och en strålande sol.

Four of my favourite foods:
- Förrätt
- Huvudrätt
- Efterrätt 
- Mellanmål

Four TV-shows that I watch:
- Once upon a time
- På spåret
- Big bang theory
- Blå ögon

Four things I am looking forward to this year:
- Nästa del i Jasper Ffordes serie om Thursday Next
- Göran Rosenberg, Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz
- Boris Pasternak, Dr Zjivago
- Tsitsi Dangarembga, Nervous conditions

Four things I am always saying:
- "Nej Tassa, det är inte matdags än"
- "Jag ska bara läsa liiite till..."
- "Förbannelse över belgisk administration"
- "Efterrätt? Ja tack!"

Jag lämnar taggandet öppet - den som känner sig manad att svara på samma frågor har fritt fram!

2 comments:

  1. ja, det har du rätt i. det är inte matdags än säger jag många gånger om dagen till min bottenlöse katt. han är lömsk. maken matar, sedan kommer kisse till mig och påstår att han inte fått mat...

    ReplyDelete