Saturday, December 6, 2014

Läsa för hund

Min goda vän köttyxedrottningen tipsade om det här underbara initiativet: läsa för hund.

Kulturhuset i Stockholm erbjuder skolbarn att få träna högläsning för terapihundar! För att det är lättare att våga läsa högt för en hund än för sina trettio osnutna och bråkiga klasskamrater.

Hjärtevärmande. Vilka duktiga hundar. Och så många böcker de kommer få höra.

Jag läser inte högt för Tassa så ofta som jag kanske borde, senast var i våras när hon fick höra ett par verser ur T. S. Eliots De knepiga katternas bok. Men den är lite läskig så jag tror hon kanske drömde mardrömmar efteråt. Den innehåller terriers och pekingesers som slåss med varandra. Läs den ändå, den är enormt rolig.

6 comments:

  1. Jag kanske ska börja läsa för katterna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katterna kommer att älska T S Eliot!

      Delete
  2. Tack, bra julklappstips till en läsande kattvän!

    ReplyDelete
  3. Har en andraklassare som satt och läste och läste för en massa gosedjur idag, blir säkert ännu bättre med en hund...

    ReplyDelete