Tuesday, December 23, 2014

Jullovsläsningen säkrad

Mitt allra första bibliotekskort fick jag från Uppsala stadsbibliotek, och nu är jag tillbaka där igen. Jag fick till och med ett nytt kort eftersom mitt gamla kort (som jag tror jag fick i sjuårsåldern) var ganska så... utdaterat.

I bokslukaråldern hade jag ett tag en idé om att jag skulle läsa samtliga böcker inne på stadsbibblan, jag gjorde någon orealistisk uträkning om att det väl bara borde ta tjugo år eller så. Nu för tiden har jag lite mer rimliga mål.

Efter flytten blir det Uppsala stadsbibliotek som gäller för svenska böcker igen och jag har redan varit dit en vända.

Och titta vad jag hittade där, sånt värmer hjärtat:
En vägg med antirasistiska boktips! Heja stadsbiblioteket!

2 comments:

  1. Själv växte jag upp på landet och kunde följaktligen ta mig igenom skolbilblioteket i alfabetisk ordning när jag gick på mellanstadiet. Idag tänker jag att jag nog var ett väldigt speciellt barn.

    ReplyDelete
  2. Biblioteket, motståndsnästet! Härligt att se! God jul!

    ReplyDelete