Wednesday, December 3, 2014

BAMF girls club

I en fredagsbloggjerka nyligen fick jag tipset om youtubeserien BAMF Girls Club - tack kära Helena på MsHisingen för tipset!

Jag har haft mycket roligt åt att titta igenom serien - det finns bara ett knappt tjugotal avsnitt än och de är bara fem minuter vardera, men det räcker fint.

Konceptet är en fejkad dokusåpa om ett gäng bad-ass motherfuckers som flyttar ihop och följs av ett kamerateam. Och det är inte vilka tjejer som helst! Nej, för det är Lisbeth Salander, Hermione Granger, Buffy från Buffy the vampire slayer, Bella från Twilightserien, Katniss från Hungerspelen och Michonne från någon slags zombieapokalypshistoria jag inte hade hört talas om.

Så himla roligt och smart och så bra men enkelt gjort. Framför allt hur de driver med den hopplösa karaktären Bella som helt enkelt presenteras som "Bella, gnällig tonåring". Fniss.

Surfa in på youtube om du inte redan har sett hela serien. Eller surfa in ändå och se den igen... Nya avsnitt dyker upp med rätt långa mellanrum.

2 comments:

  1. Vilket bra tips, den ska jag kolla in!

    ReplyDelete
  2. Glad jag blir att du tyckte om den, tycker de förtjänar många fler tittare. Och jag misstänker att det är jag som tipsade om den :)

    ReplyDelete