Saturday, November 22, 2014

Uccles bokmässa, andra försöket

För exakt ett år sedan låg Tassavalpen i hög feber och svår streptokocksepsis - hon var en hårsmån från döden innan antibiotikan tog skruv. Så jag missade den lokala bokmässan i kommunens kulturhus.
I år gick det bättre! Temat var "makt" på La Foire du Livre Belge och jag lyckades ta mig dit. En liten, liten bokmässa men trivsam. Problemet är bara: det är väldigt svårt att köpa franska böcker. Jag har nämligen inte knäckt koden än, jag fattar inte vad det är för typ av bok bara utifrån omslaget. En faktabok, en poesisamling, en deckare? Ingen aning. Det är frustrerande.
...fast skam den som ger sig, efter rådslag med en lokal expert blev det såklart ett par böcker i kundkorgen ändå. Vissa av dem signerade!
Och viktigast av allt: Tassa lever och mår bra. Även om hon tycker att matte är hemskt tråkig som skriver blogginlägg istället för att kasta boll.

5 comments:

  1. Bokmässa, det vill jag med gå på. Fast med svenska böcker, jag kan ingen franska...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är väldigt få bokmässor med svenska böcker här i Belgien, tyvärr

      Delete
  2. Heja Tassa!

    Blev det några riktiga belgiska böcker den här gången?

    ReplyDelete
  3. Åh, bor du i Uccle. Där föddes min dotter. :D

    ReplyDelete