Tuesday, October 7, 2014

Tjur Ruset (sic!!)

Inför ett visst populärt terränglopp genom gyttja och träskmark förbereder sig folk på lite olika vis.

Vissa äter kolhydrater, tränar kondition och gör armhävningar.

Andra pysslar i timtal på gymmet för att få upp benstyrkan.

Somliga "vilar i form" och läser löptekniktips på nätet.

Och en del tar värvning i den urbana gerillagruppen Svenska Akademin - Revolutionära Fronten (SArf).
För övrigt vann vi nästan loppet, min syster och jag. I alla fall om en inte räknar de 1282 losers som hade mage att springa snabbare än vi.

8 comments:

  1. Äntligen någon som har kommit på den ultimata vinnande strategin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja! Hoppas de förstår piken och sätter till ett bindestreck till nästa år

      Delete
  2. Ni är galna. Och med "ni" menar jag även min son som sprang ... eh, simmade?, Tjurruset för andra året. Plus dock för gerillagruppen ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var lite blött, ja... Jag undrade mycket hur jag hade hamnat där, men efteråt känner en sig ju som en hjälte i alla fall

      Delete
  3. Förlåt, menade givetvis Tjur Ruset ...

    ReplyDelete
  4. Hahaha, nej dem förtränger vi!

    ReplyDelete