Wednesday, October 1, 2014

Och bergen svarade

Khaled Hosseini är en stor författare och det är tack vare honom jag vet en stor del av det jag vet om Afghanistan. Tack Hosseini! Både Flyga drake och Tusen strålande solar var mycket intressanta.

Och jag blev inte heller besviken på nyaste Och bergen svarade. Här berättas om fattiga bönders orimliga val i omöjliga situationer, om livet i exil, om syskonskap och om livet som barn till en droghandlande krigsherre.

Och bäst av allt: det är inte det minsta förutsägbart, slutet är långt från Hollywoodsockrat och när det minst anas kommer ny information så en får tänka om och tänka till. En mycket bra bok.

2 comments:

  1. Har denna på läsplattan och det är svårt att komma ihåg de böckerna som ligger där. Älskade Tusen strålande solar så jag hoppas jag gillar Och bergen svarade när det är dags att läsa den.

    ReplyDelete