Saturday, September 13, 2014

Kris och panik

Ödlehjärnan: KRIS OCH PANIK VI ÄR HOPPLÖST FÖRLORADE!

Intellektet: Så, så. Det är inte så illa som det ser ut. Vi har ju minst fyra olästa titlar på läsplattan också.

Ödlehjärnan: DET ENDA JAG SER ÄR EN ALLTFÖR LITEN LÄSHÖG. VI MÅSTE TILL BIBBLAN NU. DET ÄR ETT NATIONELLT NÖDLÄGE.

Intellektet: Vi kan inte åka till bibblan nu, vi måste ju åka till jobbet. Där vi för övrigt har Caitlin Morans textantologi liggande, den kan vi läsa i.

Ödlehjärnan: VARFÖR SER DU INTE STUNDENS ALLVAR! Det är ju helt orimligt att vi bara ska ha knappa 20 centimeter läsning kvar bredvid sängen. Tänk om vi en dag vaknar och har ingenting alls att läsa!

Intellektet: Det kommer inte att hända. Det finns e-böcker att ladda ner på bara någon sekund.

Ödlehjärnan: MEN ALLT JAG SER ÄR EN FÖR LITEN LÄSHÖG JAG KAN INTE JOBBA UNDER SÅDANA OMSTÄNDIGHETER.

6 comments:

  1. Hahaha, jg gissar att ödlehjärnan vann? Det gör den jämt hemma hos mig *klickar raskt iväg en nätbeställning*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inte än, men det kliar våldsamt i fingrarna, ja

      Delete
  2. Lugn, bara lugn, jag har massvis med böcker att låna ut!

    ReplyDelete