Monday, June 9, 2014

Ribbings etikettfrågor: oschysst fébeteende

Hej Maggan!

Min trettonde gudmorsfé är så himla oschysst. Vi hade födelsedagsparty och hon var inte bjuden, okej det var kanske inte så fint gjort men vi har inte plats för hur många som helst. Men i alla fall, då kom hon ändå, och hon ba' "jag tänker lägga en förbannelse över dig och du kommer sticka dig på något vasst och sova i hundra år" och jag ba' "nej det har jag inte tid med, den nya säsongen av Orange is the new black har ju kommit på netflix nu" och hon ba' "du, det skiter jag i" och alla andra ba' "hallå ska du blåsa ut ljusen på tårtan eller".

Asså, du fattar, värsta pinsamma stämningen det blev. Jag har inte tid att sova i hundra år bara för att hon blev lite lack på att hon inte var bjuden. Och jag har läst i din spalt att den som fixar festen får bjuda vem den vill förutom om det är ett barnkalas.

Så, asså, vad ska jag säga åt henne så hon fattar att det inte är skoj sådär som hon håller på?

Tack och hej,
Törnroza

4 comments:

  1. fast Ribbing är ju väldigt tolerant utan pekpinnar: "sköt dig själv och skit i andra" säger hon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hon är ju det, den kära Ribbing, hon hade klarat utmärkt att ge goda råd till alla vilsna sagofigurer!

      Delete
  2. Det svaret vill jag höra, det känns som nått jag skulle behöva veta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, mycket vanligt förekommande problem

      Delete