Monday, May 26, 2014

Vargen skriver till Ribbings etikettspalt

Kära Magdalena Ribbing,

Jag träffade häromdagen en ung tjej som inte kunde låta bli att kommentera mitt utseende. Det kändes obehagligt. Ja, jag har ett lite speciellt yttre, jag vet ju det, men det betyder väl inte att jag vill prata om det med alla främlingar jag möter. Så jag försökte svara skämtsamt och undvikande men hon bara fortsatte och fortsatte och tjatade: "vilka stora ögon du har", "vilka stora öron du har", bla bla bla.

Så jag åt upp henne.

Nu undrar jag, var det fel att äta flickan och fanns det något annat jag kunde ha gjort för att avbryta denna pinsamma situation?

Tacksam för svar,
Vargen

1 comment:

  1. Kära Vargen! Antagligen gjorde du helt rätt, inte minst för att du nu skyddade även andra vargar från att råka illa ut, denna fina men hotade art. Mvh, Etikettmoster

    ReplyDelete