Thursday, May 22, 2014

Afrikanska solnedgångsomslag

Jag trillade nyligen över den här mycket intressanta sammanställningen av bokomslag... En bokbloggare har plockat ihop böcker med koppling till Afrika. När alla böckerna ligger bredvid varandra blir det nästan löjligt: böcker om Afrika har bilder på en solnedgång över savannen samt ett akacieträd. Snacka dålig fantasi hos förlagen.

Och jäklar i min lilla låda, det stämmer ju faktiskt. Jag tog en snabbt titt i mina egna samlingar, så här såg det ut i hyllorna i Bryssel: 
(Notera: Inte bara är bilderna lika, det är SAMMA akacieträdsbild på både Mårtenson och Illum Berg! SAMMA foto! Pinsamt. Här har jag förresten recenserat Illum Berg under viss sammanbiten ilska.)

Och de här böckerna har jag hemma i Sverige (tack till den gula huliganens pappa för det stora tålamodet och hjälpsamheten):
 Dags för lite omväxling i designerbranschen, hmmm?

No comments:

Post a Comment