Friday, February 28, 2014

Vad har du fyndat på bokrean?

Föga förvånande handlar veckans fredagsfråga om bokrean. Vad har vi fyndat, undrar Annika.

Jag var faktiskt i Sverige på blixtvisit igår för att (i nämnd prioritetsordning) 1) luncha med vännen H, 2) äta en semla och 3) ge föredrag på ett mellansvenskt universitet om varför studenter ska söka jobb i EU och hur de ska göra för att faktiskt få jobben.

Och, naturligtvis, trillade jag in en snabb vända i en bokaffär på väg till tåget.

Men det enda jag kom hem med var en påse turkisk peppar, för jag hittade ingen bok jag blev sugen på.

Kors i taket.

Vad har ni andra hittat?

34 comments:

  1. En påse turkisk peppar och en lånebok - en oslagbar kombo!!

    ReplyDelete
  2. Här blev det 13 böcker...oopppsss ;)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Jo, fast det är alltid lite krångligare med de svenska böckerna från Bryssel där jag bor så sannolikt inte.

      Delete
  4. Turkisk peppar är ju inte fy skam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tvärtom, när en bor utomlands är det hårdvaluta!

      Delete
  5. En semla måste man ha när man är på blixtvisit:). Det blev inga här heller men hoppas på nästa vecka eller så blir det näthandel;).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det gäller att ha sina prioriteringar i rätt ordning... Jag kommer också till Sverige under lussekattssäsong.

      Delete
  6. Första dagen hittade jag typ inget men sen senare i veckan har jag fyndat en del!

    ReplyDelete
  7. Turkisk peppar är bra det också! :) Själv har jag fyndat 8 böcker :)

    ReplyDelete
  8. Här blev det en stor hög böcker :/ Sjukt gott med turkisk peppar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Särskilt när det är bristvara! Då uppskattas det så mycket mer

      Delete
  9. Jag är uppe i 17 böcker än så länge och fler lär det bli!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj då - men så skönt, då behöver jag inte oroa mig så mycket för bokbranschens ekonomi i år då

      Delete
  10. För mig blev det åtta böcker och några beställda från Adlibris!

    ReplyDelete
  11. Jag läste att man kunde baka någon god kaka med turkisk peppar, jaha nu skulle det handla om böcker. Jag måste säga att du var ståndaktigt,
    Mia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag vet inte om det låter gott eller äckligt? Men ja, jag är mycket förvånad själv

      Delete
  12. Semlan var nog ett bra val :-)

    ReplyDelete
  13. Folk i min närhet har baktalat mig och sagt att jag har köpt 28 böcker, men det är faktiskt "bara" 24 XD Men det är allt. Jag ska inte handla mer i år. Får mardrömmar av hur mycket jag har handlat.

    ReplyDelete
  14. Se det såhär: bättre att du lägger pengarna på böcker. Det hade ju kunnat vara knark, vapen och prostituerade. Man skulle faktiskt kunna säga att dina bokinköp är en viktig samhällsinsats

    ReplyDelete
  15. Hittills har jag fått med mig sju böcker hem. Ska försöka hålla mig till dem :)

    ReplyDelete
  16. Tja av de 7 böcker jag köpte hade jag nog kunnat klara mig utan 6 av dem så jag trillade dit lite för att det var billigt ;)

    ReplyDelete
  17. Jag köpte fyra, för mig okända, böcker, de lär få ligga till sig ett tag innan jag läser dem...

    ReplyDelete