Tuesday, February 11, 2014

Kedjebrev på bloggen


Jag blev taggad av Mia för att svara på månadens frågeformulär. Tack för taggen!

1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot.
Listan är lång! Eller ska jag säga hög:

Men om jag ska välja en så är det nog Juli Zeh Spieltrieb som jag gått och väntat på länge nu, det har bara kommit massa annat i vägen hela tiden.

2. Den bästa boken du har hemma
Svåra, svåra val. Hemma i Stockholm måste jag nästan säga bibeln, alltså J.R.R. Tolkien Lord of the Ring, här i Bryssel är det svårare. Jag velar mellan Jasper Fforde The Jane Eyre Affaire och Carl Jonas Love Almqvist Det går an men fastnar till slut för Tove Jansson Farlig midsommar.

3. En bok du önskar varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Kanske? MYCKET onödig! Ken Follett, Winter of the world. Ett onödigt köp från sida 1 till sida niohundra-fucking-tolv.

4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den men som bara blivit stående.
Det finns ett antal böcker som jag inte hunnit läsa än, men jag tror inte det är det som menas egentligen.

5. En bok du köpt mest för den har vackert omslag.
Snyggt omslag OCH det är en katt som är detektiv.
Ping! Jag skickar vidare frågan till Bokmoster, Ingrid, Feministbruden, Mrs Calloway och Ugglan och boken.

6 comments:

  1. Hoppas du snart väljer att läsa Zeh, är nyfiken på den. Svåra frågor, mina svar kommer inom kort :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag ska bara läsa ut ett par till OS-temaveckan, och så sysslar jag med tegelstenen "Les Thibault"... jag tror jag måste säga upp mig från jobbet så jag får mer lästid.

      Delete
  2. Hej Sanna- nu har jag svarat så gott det gick. "Les Thibault" läser jag också- har bara hunnit med de två första delarna men ska ta nya tag. Tycker mycket om de här böckerna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu blev jag mer motiverad att fortsätta med Thibaultarna! Jag tycker den är bra hittills men jag har inte hunnit särskilt långt, jag blir avbruten hela tiden... :)

      Delete
  3. Kattpojken var fin, jag som gillar katter. Kul att du antog utmaningen.
    Mia

    ReplyDelete
  4. Tove Jansson är alltid fin, jag har också svarat

    ReplyDelete