Wednesday, January 1, 2014

Nyårslöften

Så här trevligt har vi det, vi sitter i en fjällstuga med Tassas gudmattar. Det är livet på en pinne!
Och nu på det nya året är det väl dags att ta till ett par nyårslöften. Mitt motto är att realistiska löften är de bästa, så here we go:

1. Jag tänker läsa minst ett par böcker under 2014 och en eller ett par kommer vara skrivna av någon som fått nobelpriset.

2. Jag ska slutföra senaste högläsningsprojektet med min livspartner, vi läser (fortfarande) surrealistiska experimentromanen Hertigens kartonger av Erik Beckman.

3. Jag kommer inte att besudla mina känsliga ögon med usel litteratur skriven av David Grossman (curse you!!), Jan Guillou eller Camilla Läckberg.

Må det nya året komma, jag är beredd.

2 comments:

  1. Grossman igen ... du har nästan fått mig nyfiken på honom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Jag har en personlig vendetta mot honom...

      Delete